niedziela, 29 stycznia 2012

Nie muszę, ale chcę do Ludzi.

Zbyt wiele rzeczy muszę, by nie cieszyć się z tego, czego  sama, ze swojej wewnętrznej potrzeby- chcę.
Muszę czasem starannie unikać ludzi, ale bardziej podoba mi się, gdy chcę się z nimi spotkać.A teraz właśnie chcę, bo  bardziej mogę.Są dla mnie mniej niebezpieczni.
Może nawet mogłabym powiedzieć,że kocham ludzkość, gdyby wśród niej nie było fanatyków religijnych i ludzi bez poglądów, ale są.
Są bardzo niebezpieczni.Nie tylko dla mnie, bo przede wszystkim dla siebie i dla społeczności, w której żyją.
W starożytnych Atenach takich ludzi nazywano idiotami, ponieważ nie interesowali się sprawami politycznymi, które ich dotykały bezpośrednio za czasów demokracji bezpośredniej.
Od zawsze uważam,że pojazd bez oświetlenia jest niebezpieczny, a tym bardziej człowiek.Podobną postawę wyraża prof.Maria Szyszkowska na swoim blogu.
Nagle i bez wypowiedzenia coś się zmieniło w świecie.
Najpierw ludzie głośno powiedzieli,że nie gustują w  autorytarnych despotach, 
tyranach,zdrajcach a potem krzyknęli  NIE dla ACTA.

To sporo, by się obudzić i w Smutnym Kraju następuje przebudzenie.Też się  budzę i też myślę sobie,że nasz rząd trochę zszedł na marne.
Trochę szedł i szedł na marne, gdzieś od 4 lat, aż zszedł, gdy w " czarny czwartek" podpisał pakt.
Jeszcze może nie wie, co podpisał, ale już wie, co to wolność dla Polaka znaczy.
O tym właśnie chcę pisać i po to się budzę, by w czas kryzysu zaglądać do żródeł.Żródłem mocy Polaków jest wolność. Zawsze była, bo od zawsze Polacy o nia walczyli.Każdy inaczej, jak potrafił, a potrafili za wolność życie oddać.
Taka ja na przykład mogę mało, a potrafię jeszcze mniej.Jednego jestem pewna- nie polityka powinna rządzić ludżmi, ale ludzie powinni rządzić polityką.Amen.

35 komentarzy:

  1. Co do naszego rządu, masz rację. Nie ma rozmów ze środowiskami,cieszą się kiedy mogą coś podpisać, a nie zawsze rozumieją co podpisują.Ludzi mają gdzieś, zauważyłam to szczególnie po tych wyborach. przedtem potrzebni im byliśmy do głosowania.Chcę być wolna i decydować o tym co jest dobre dla mnie. Staram się nie łamać przepisów, a jeżeli już to , to moje przestępstwo jest małe, więc niech nie uszczęśliwiają ludzi na siłę.Miłej niedzieli Ci życzę.Lotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak nie wszyscy podpisali; Szwedzi chcą poddać pod dyskusję swego narodu ten właśnie dokument, chcą rozmowy z narodem. Dlaczego inni się tak pospieszyli, dlaczego nie rozpisano nigdzie referendum i nie zapytano nikogo o zdanie. Czytam na stronach włoskich o manifestacjach w kraju, są zdjęcia... ktoś napisał: "Brawo Polska"! Pozostaje tylko nadzieja, że do czerwca wielcy, którzy decydują za nas, wszystko przemyślą i opinia publiczna będzie wzięta pod uwagę.
      A tak na marginesie, Włosi mało poświęcają temu uwagi; może dlatego, że Concordia im się topi i cała tutajesza ekonomia raczkuje a musi zacząć chodzić i to dobrze.

      Usuń
    2. Grażynko, Francja także protestuje przeciwko ACTA, a u nas ani słowa na ten temat nie słyszałam.

      Usuń
    3. Lotko, wszyscy wolelibyśmy nie mieć racji co do rządu, ale niestety...

      Usuń
    4. A Dobrochno tego nie wiedziałam; poczekam na mego dzieciaka to mi polata po stronach francuskich bo ja w tym języku niewiele rozumiem... a myślałam, że to tylko u nas coś się robi w tym temacie! :-))

      Usuń
  2. Polityka, Dobrochno, będzie ludźmi rządzić zawsze, odwrotna relacja jest niemożliwa! Możemy się do niej ustawić albo frontem, albo afrontem! Możemy z prądem lub pod prąd... Możemy także wyrażać swoje zdanie w demonstracjach, ale to hobby stresogenne i szkodliwe dla życia oraz zdrowia... Możemy się także pochlastać... Możliwości jest zatem wiele.
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Art Klater, Twój pogląd sprawdzał się nieustannie, ale wcale tak być nie musi w dobie internetu.Moc tego medium już sprawdziła Afryka przy obalaniu despotów, a my wciąż nie doceniamy mocy internetu.Mam on swoją moc.Większą niż możemy to w tej chwili powiedzieć.

      Usuń
  3. Nie każdy do polityki się nadaje,
    nie każdy też potrafi ją zrozumieć,
    ale ważne,jeśli ktoś politykiem się staje,
    aby potrafił człowieka szanować,
    innych umiał pytać o zdanie
    i nie wystarczy słuchać,lecz trzeba słyszeć
    to w jedności siła,gdy rozumem wsparta.
    *
    "Właściwością człowieka jest błądzić,
    głupiego-w błędzie trwać"/Cyceron/

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1BEAM,otóż to- słyszeć i widzieć, ale politycy zbyt łatwo odrywają się od rzeczywistości.P.S. Znów wróciłam do Twoje kotka, bo mąż nie chciał uwierzyć,w to, co mu naopowiadałam.Wyobraż sobie,że dostrzegł w panu kotku kotkę właśnie i spiera się ze mną.

      Usuń
    2. Ja myślę,że każdy widzi to co chce widzieć:))Moim zdaniem to kotek,bo kotka inaczej by się śmiała:))
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Rząd przeholował mocno. Premier zapomniał, że jego partia została wybrana nie dlatego, bo cudowna i operatywna, i ludzie ja kochają, została wybrana, żeby Pis nie rządził. I tylko tyle, a teraz we łbach się przewraca i mała dyktaturka króluje. Niejeden na lekceważeniu Polaków się przejechał. A Internet to ukochane dziecko młodych. Oj dadzą popalić jeszcze, kiedy im się tę "zabawkę" zablokuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, dadzą popalić, Jaskółko,bo już dają wyraz swoich chęci.Nie jest wiedzieć jak dalej pójdzie, ale 31 % poparcia dla Posła Palikota i Ruchu wśród młodzieży 18-24 dowodzi stałej tendencji wzrostowej dla zmian, które muszą nadrobić długoletnią bierność rządu.Łatwo nie będzie,bo młodzież chce życia bez strachu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze jest krytykować , bo jest demokracja...
    ACTA nie dotyczy tylko ściągania muzyki.
    Obejmuje między innymi artykuły produkcji chińskiej, którymi świat jest zalewany. Co gorsze są to często artykuły innych producentów pod 'metką' chińską. Jakoś trzeba się przed nieuczciwością bronić. Więc może niekoniecznie wszystko jest be....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanto, osobiście nie chciałabym nikogo krytykować, a raczej współpracować, pomagać i wspierać.ACTA nie są czymś takim.Z całą pewnością.

      Usuń
  7. Witaj! Zauważyłaś Dobrochno, że u nas nie ma prawdziwej opozycji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest,Tereniu, bo się rodzi właśnie.Prawdziwa opozycja, młodzieżowa, wyposażona w wiedzę, ale przede wszystkim w dobroć i odważny wysiłek.Tak jak chciał Bertrand Russel.Chcę raju, czyli życia bez strachu i ten luksus zdobędzie.

      Usuń
  8. Z przykrością powiadamiam, że prawdopodobnie Mr. Onet wykasował mi mój blog! Szkoda mi tych 6 lat i materiałów, które tam się znajdowały! Zagoszczę gdzie indziej, o czym niezwłocznie dam znać!
    Art Klater
    kontakt: andrzej.skupinski@wp.pl
    andrzejskupinski@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ,Andrzeju nie mogę nigdzie wejść, a w szczególności na Poletko.No coments...

      Usuń
  9. Odwołuję alarm! Onetowi się po prostu pie*doli system!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i fajnie, Andrzeju, u mnie też lepiej, bo weszłam na Poletko.

      Usuń
  10. W takim razie siej i zbieraj...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Andrzeju za tajemnicze życzenia.Sprawiły mi dużo radości.Serdeczności.

      Usuń
  11. to prawda oni powinni być dla nas, a nie odwrotnie, niestety rzeczywistość pokazuje jak dalece od nas odbiegaja w swoim światku mało wiedzacym jak czuje sie i zyje zwykły Polak..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to właśnie wynajęliśmy polityków, daliśmy im mandat i opłacamy, by nie tracili natychmiast po wyborach kontaktu z rzeczywistością, czyli z nami.Merlin, po prostu i zwyczajnie, musimy im wciąż przypominać o tym.

      Usuń
  12. Dobrochno, dziś usłyszałam w radiu, że są Twoje imieniny. Jeżeli to prawda, to życzę Ci tyle dobrego, ile zdołasz udźwignąć. Całuski i moc serdeczności. Lotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Loteczko, dziękuję.Sprawiłaś mi ogromną radość.Serdeczności.

      Usuń
  13. Tak, tak, nam naprawdę potrafi to humor poprawić bez procentów :))))
    *********************
    Mam słówko do Andrzeja, który opisuje kłopoty na Onecie.
    Ja miałam blog w tej witrynie.
    Pewnego dnia mój blog, w który włożyłam trochę pracy znikł i... niestety nie pojawił się już nigdy.
    Ja w tamtej witrynie już też się nie pojawiłam.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  14. michalc30.bloog.pl1 lutego 2012 04:07

    Witaj Dobrochno!
    Też uważam, że to ludzie powinni rządzić polityką, a nie odwrotnie. Tylko skąd wziąźć tych LUDZI. Może zamiast coś podpisywać warto ze świecą szukać Człowieka?
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale, by zło mogło triumfować, wystarczy,że dobrzy ludzie nic nie będą robić.Nic nie robią z wielu przyczyn, ale jedna jest chyba największą przeszkodą- nie wierzą,że coś mogą, a mogą b.b. dużo, bo mogli na przykład powstrzymać ACTA, zmieść despotów...Będą mogli coraz więcej.Tak jak Ty, ja, każdy z nas, bo mamy już głos w internecie.

      Usuń
  15. A mnie się marzą mądrzy polityce. Ale chyba za dużo chcę. Pozdraawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo to TY,Tojav wcale nie chcesz, ale to jest za dużo dla
      dla naszej klasy politycznej, niestety.

      Usuń
  16. ACTA co prawde nie wiem tak dokladnie o co tam biega bo prawde mowiac jakos malo mnie to interesuje, no przynajmnie na tyle zeby sie w tym temacie wypomiadaca co do ludzi no to glupota czasami smieszy ale dobic tez potrafi, ale tak zupelnie bez ludzi chyba byloby strasznie smutno ;) ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrochno witaj ! Dzieki za wizyte na moim blogu i przemily komentarz. Mnie u Ciebie tez sie podoba, bo lubie czasem podyskutowac...sa jednak dwa tematy , w ktorych nie zabieram glosu: polityka i religia. Polityka kojarzy mi sie z matematyka, ktorej nie cierpialam i balam sie jak ognia!
    Jest sztywna, ostra i zbyt sucha dla mojego "malarskiego" umyslu...O religii i Kosciele mam bardzo osobiste, przez lata wyrobione zdanie i takie juz pozostanie - osobiste.
    Moze nastepnym razem "zlapie" dyskusje na inny temat...
    Pozdrawiam cieplo z Florydy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze, ze pomimo iz nie dyskutuje na temat polityki, nie jestem jednak "pojazdem bez oswietlenia"
      Kierowca jestem raczej dobrym :o)

      Usuń
  18. 41 year-old Librarian Estele Cameli, hailing from Happy Valley-Goose Bay enjoys watching movies like "Hound of the Baskervilles, The" and Rafting. Took a trip to Kalwaria Zebrzydowska: Pilgrimage Park and drives a Ferrari 250 GT California LWB Prototype Spyder. klikajac tutaj

    OdpowiedzUsuń