piątek, 18 listopada 2011

Po expose

czujemy radość i dumę.A wystąpienie premiera Donalda Tuska nam tej radości ani dumy nie zmąciło, bo nie mogło zmącić.

Adam i Zosia w Chicago wysłuchali expose posła Janusza Palikota i są gotowi rozważać powrót do Polski.

-To nas obchodzi, mamo, wydzwaniali wczoraj do Eli  po pięć razy każdy, by

ustalać gdzie są pieniądze dla głodnych brzuszków i praca dla ludzi wykształconych.Jak edukacja może w Smutnym Kraju odbić od dna i czy Zosia ma szanse prowadzić galerię sztuki, jeśli nastąpi regulacja stosunków  ludzi z biurokratami.Najważniejsze, czy już teraz rząd dostrzeże konieczność pracy nad czterema warunkami postępu , czy trzeba będzie czekać rok, dwa albo cztery.

-Poseł Palikot jedynie naszkicował przyczyny naszej biedy i sposoby wyjścia z niej...-zeznawałam w rozmowie z Zosią i gasiłam nieco zapał własny , a także wszystkich innych.Nie pomogło.Poderwał nas swoim expose i nie ma przeproś.Ruszamy do pracy z kopyta, by ludzie mogli żyć w swoim własnym kraju bez przemocy, biedy i strachu.
Po swojemu liczymy żródła,skąd brać pieniądze i wspomożemy w tym liczeniu Posła, choć wie lepiej i wie wszystko, skoro potencjał Polaków pragnie uruchomić.
Panie Pośle, on -potencjał ludzki-jest większy niż dziś o tym myślimy, bo dziś myślimy jeszcze po staremu.Wystarczy,że ANOMIA stanie się przedmiotem analiz, rozmów i podstawą liczenia strat, jakie nieustannie ponosimy.
Oni wrócą, do nas ,do Polski, do Pana i pomogą.

Uderzenie poniżej pasa przez  Premiera powoli mija .Przygotowani jesteśmy,że swe zachowawcze rządy partyjne będzie mógł forsować rok, dwa ale nie dłużej.
W końcu i tak rozwinie Pan i uzasadni swoje expose, a my będziemy już gotowi, by Pana wesprzeć i pomagać.
Tymczasem życzymy powodzenia w służbie Ojczyżnie . Panu i  Ruchowi.
Sądząc po minach posłów, być może pojęli o czym Pan mówił...Amen.

18 komentarzy:

  1. życzę jak najlepiej Ruchowi... co do kwestii bezpieczeństwa: nauczycielom trzeba nadać status urzędnika państwowego wraz z odpowiednią ochroną prawną (szczególnie habeas corpus w szerokim znaczeniu nietykalności cielesnej)! nie może już dość do tego, by nauczycielowi można bezkarnie włożyć wiadro na głowę czy dźgnąć go nożem! oczywiście, wiąże się to również z ostrą selekcją do tej szlachetnej profesji...
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Póki radość jest w nas
    Słońca dłoń gładzi twarz
    Warto żyć, warto śnić, warto być,,
    By Twoje życie zawsze było źródłem
    szczęścia i radości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mało interesuje mnie polityka, bo zabrakło mi cierpliwości. Ciągle tylko coś naprawiamy, usprawniamy, a żyć coraz trudniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. No, nie wiem czy posłowie zrozumieli. Na pewno nie wszyscy. Wystąpienie posła Palikota było niezłe choć niektóre wycieczki osobiste mógłby sobie darować. Odebrałam go bardzo pozytywnie. Pozdrawiam serdecznie Dobrochno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam nadzieję, że choć nie będzie lekko, to będzie spokojnie.Recesja nas dopada - to pewne. Cudów nie ma, ciężka sytuacja w całej Europie. Ten rząd daje jakieś gwarancje spokoju, a to też jest dużo.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Od wczoraj śledzę wystąpienia w sejmie .Dziś czekałam na odpowiedzi premiera ,na riposty ,na głosowanie za poparciem rządu...a tak na naprawdę czekałam na gwarancję spokoju.To może zbyt wielkie słowo w obecnym czasie ...gwarancja spokoju...ale chyba każdy z nas na nią właśnie czeka.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie śledziłam ostatnich wydarzeń w sejmie , ale postaram się nadrobić :) Wiem natomiast , że wszystkich nas czekają trudne czasy i myślę , że boją się tego wszyscy politycy.

    Bardzo dziękuję za miłe słowa na moim blogu i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wysłuchałam expose, oraz posiedzenie sejmu, na którym udzielono wotum zaufania do rządu. Nasuwa mi się jeden, jedyny wniosek, o którym napisałam na blogu:)
    Serdeczności zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dziękuję za odwiedzinki i komentarz.Zostawiam kolorek i życzę wspaniałych senkow...oczywiście w kolorze tęczy.Czekam z niecierpliwością na normalność i dość kłótni....krystynkabaj

    OdpowiedzUsuń
  10. czas pokaże bo nic innego nam nie pozostaje tylko czekać co dalej..pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To ja już nie wiem, co Premier powinien powiedzieć, żeby się wszystkim spodobać. Przez lata zarzucano mu, że jest właśnie zachowawczy, że nie tyka drażliwych tematów, nie robi reform. Jak wreszcie zapowiedział, że będzie to robił - też źle! A przecież nas nie stać na to, żeby 20-paro letni ludzie brali apartamenty po 90-100 metrów i nagle z oburzeniem stwierdzali, że nie stać ich na spłatę kredytów. I niech ktoś coś z tym zrobi!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. słowa , słowa, słowa... mam nadz. że kiedyś doczekamy że staną się czynami.. preferuje osoby, które mało mówią a dużo robią.. nie ufam gdy ktoś za dużo obiecuje.. oj nie ufam

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezależnie od tego, co kto mówi, przydałoby się w Polsce zmienić wszystkich tych na górze na młodych, pełnych energii ludzi, dla których dobro innych jest ważniejsze od własnej pensji..
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uważam, że faktycznie jedyną osobą mówiącą rzeczowo w odpowiedzi na expose Premiera, to Palikot. Nie atakował bezsensownie tylko wytaczał konkretne argumenty i swoje racje co do wprowadzania zmian w Polsce. Wiele jest do zrobienia, to fakt, ale od czegoś trzeba wreszcie zacząć...oby się udało wprowadzić korzystne zmiany, przy wsparciu wielu myślących i poważnych fachowców w Parlamencie. Pozdrawiam Cię Dobrochno bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Też trzymam kciuki za Palikota, mam nadzieje, że to nie jest tylko gadka szmatka, choć aby się bardzo nie rozczarować taką ewentualność również biorę pod uwagę...
    Pozdrawiam z końca świata....

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiesz, ja miałam tylko w tych dybach ręce.
    Jakby tak zakuć w nie i ręce i głowę to nieciekawie...bardzo niewygodna pozycja w tych dybach.Oj tortury to były straszne !
    Ja dałam sobie tylko ręce zakuć ale samodzielnie nie mogłam wyjść, za ciężkie były.Nie mogłam ich podnieść...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że Ruch Palikota - na dzisiejsze czasy - jest najsensowniejszą opozycją i z pewnością z czasem wniesie coś konstruktywnego do życia Polaków... w odróżnieniu do skostniałych konserwatystów.

    Dziękuję za odwiedzinki!
    Tak, mam to szczęście żyć w pięknym środowisku naturalnym. Zawsze ciągnęło mnie w takie miejsca.
    Pozdrawiam cieplutko i brunatnojesienie! Halszka

    OdpowiedzUsuń
  18. Obawiam się tylko,że większość słusznych zamiarów spali na panewce,gdy przyjdzie do głosowania nad ustawami.

    Wreszcie mam trochę czasu na "gmeranie" w necie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń