środa, 26 października 2011

Hurtem , czy na raty?

Mąż wrócił od fryzjera w doskonałym nastroju.Nie tylko na nowo uwierzył w moc swoich nóg, ale też zażegnał polityczną awanturkę.Teraz mnie pyta:Dlaczego on nie chce ich brać hurtem?
Domyślam się,że chodzi o SLD i Palikota, bo te dwa stronnictwa starły się u fryzjera.
- Takie sprawy cesarz Konstantyn i jego następcy załatwiali hurtem...- wymądrzam się, bo partyjność z jakiegoś ważnego powodu kojarzy mi zawsze z religijnością.Janusz Palikot średnio kojarzy mi się z cesarzem Konstantynem, ale to nie wadzi mi jakoś, gdy chodzi o coś bardzo istotnego.Byt lewicowy to ważna sprawa.Zbyt ważna, by ją lekceważyć.A podobieństwa partyjno -religijne narzucają się same.
Niemal tak samo pobrzmiewa  stanowisko abp generała Sławoja Leszka Głódż jak i Leszka Millera."Nie takie problemy Kościół już przeżył"- głosi generał."Nie takie klęski przeżyła lewica".- chełpią się ludzie mieniący się być lewicowymi.
"Akuszer i grabarz"- to artykuł Krzysztofa Pilawskiego w "Przeglądzie".
Jeszcze nie wiem, czy zgadzam się z autorem"Pogrzebu Sojuszu na raty".Coś mi nie pasuje, ale jeszcze nie wiem co.Osobiście za pogrzebami na raty nie jestem.Za to jestem za silną lewicą i dlatego pilnie śledzę poczynania, a raczej ich brak w tym kierunku.
- Dlaczego nie hurtem?- pyta Kudłaty i koncepcję swojego adwersarza przedstawia w szczegółach, bo po drodze już zaczęła mu się podobać.Mnie nie podoba się wcale, więc o niej pomilczę.Za bardzo jest podobna do kontraktu cesarskiego z 325 roku , bo gotowa zniszczyć lewicowość jak układ nicejski zniszczył chrześcijaństwo.
- Nie takie świat dramaty zna.- rzecze mąż, choć wie,że w moich oczach dramat nicejski jest ogromny i w skutkach bardzo dotkliwy dla ludzkości całej.

Myślimy o dramacie Turcji i innych krajów.I o tym jak bardzo Francuzi są dumni z Polaków.A są dumni, bo sami z siebie są dumni,iż pokonali bardzo trudną drogę do świeckości państwa.W "Liberation" piszą,że w końcu zachowujemy się jak trzeba...No nie wiem, czy zachowujemy się jak trzeba, skoro...
Ale o tym potem, bo teraz muszę podjąć decyzję czy hurtem, czy na raty będę
porządkować siedlisko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz